Friday, April 3, 2009

Bertindak seperti orang hilang akal


Isu Pertama

Mendakwa Pak Lah tidak akan meletak jawatan sebagai Perdana Menteri selepas pemilihan Agung UMNO 2009.

Kedengaran disana sini yang kononnya Pak Lah tidak akan menyerahkan jawatan Perdana Menteri kepada timbalannya walaupun beliau bukan lagi presiden UMNO. Ini kerana akan ada desakan daripada ahli-ahli UMNO peringkat akar umbi agar Pak Lah meneruskan tugasnya sebagai perdana menteri. Kita di uar-uarkan dengan Presiden UMNO tidak semestinya menjadi perdana menteri. Ini tidak termaktub dalam perlembagaan persekutuan. Bermakna dalam perlembagaan persekutuan tidak ada menyatakan bahawa presiden UMNO mesti menjadi Perdana Menteri.

Kita semua tahu siapa dalang di sebalik cerita ini.

Isu kedua

Memohon kepada Yang Di-Pertuan Agung agar menangguhkan perlantikan Dato' Seri Najib sebagai Perdana Menteri.

Surat bertarikh 28 Mac (sila klik untuk melihat surat tersebut) dari geng-geng PR seramai 81 orang dengan diketuai oleh Anuar Ibrahim menghantar surat kepada Yang Di-Pertuan Agung agar memperkenankan penagguhan perlantikan Dato' Seri Najib sebagai perdana menteri atas alasan tertentu. Alhamdulillah Tuanku tidak mendengar nasihat daripada golongan yang bercita-cita merampas negara ini dengan cara putra katak.

Saudara saudari sekalian,

Segala yang mereka rancangkan tidak menjadi kenyataan. Terbukti takdir Allah mengatasi segala kehendak mereka. Jika kita fikirkan semuanya, apa yang mereka rancangkan hanyalah bertujuan untuk menjatuhkan siapa sahaja yang menjawat jawatan perdana menteri. Mereka fikirkan, orang pilihan mereka sahaja yang lebih layak menjadi perdana menteri. Saya mengajak para pembaca untuk sama - sama memahami pangkal permasaalahan umat Malaysia sekarang. Mari kita kaitkan segala peristiwa mengikut kronologi dan mencari sebabnya. Mari kita bongkar asbab sebab mengapa mereka suka menjatuhkan kredibiliti seseorang pemimpin. Adakan ia berkaitan dengan kes - kes yang sedang dalam siasatan atau pun ada agenda - agenda yang tersembunyi. Sekian Wassalam.......

No comments:

Post a Comment